דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקצירון: את מרגישה שהוא מתרחק, והוא אומר לך שהכל בסדר..אז למה התחושה היא שלא 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 14851 פעמים ]

             תקצירון: את מרגישה שהוא מתרחק, והוא אומר לך שהכל בסדר..אז למה התחושה היא שלא

1. מבוא:

רבות הן הנשים שנתקלות במהלך חייהן בסיטואציה בה הן מרגישות שבן זוגן מתרחק מהן. הן לא יודעות להגיד מה בדיוק לא בסדר, אבל הן יודעות שמשהו לא בסדר. אז מה זו התופעה הזו? האם כל אותן נשים טועות ומביכות את עצמן לפני בן הזוג? האם זו תחושת פחד לא מבוססת?....על כך יעסוק המאמר הבא.

 

2. אז איך בכלל יודעים שבן הזוג מתרחק ממך

יש שאומרים שההרגשה היא תוצר של הליך מחשבתי מורכב שמתבצע בחלק התת-מודע של המוח. היינו, שהמוח מזהה שההתנהגות השתנתה ממקודם, אך מאחר שסממני השינוי הם זעירים(ובן הזוג לא אמר שום דבר) הוא לא מצליח לקטלג אותם. כעיקרון לתחושה הזו קוראים אינטואיציה והיא שאומרת שמשהו פשוט לא תקין.                 אחרים אומרים שההליך הוא מודע ואפשר להשים לב לסממנים ברורים שבן הזוג מתרחק ממך. בכל מקרה, בשני המקרים התחושה היא רעה.  

 

3. הרגשות שהתנהגות כזו גורמת:

אין ספק שתחושת ריחוק של בן הזוג היא תחושה רעה, במיוחד שחשים כלפיו רגשות רומנטיים חזקים. בדרך כלל עולים אחד או יותר מהחששות הבאים(מצוינים לפי שכיחותם, כפי שעלה במחקר מדגמי):

א. בן הזוג רוצה לסיים את הקשר.

ב. בן הזוג עשה דבר שהוא חש עליו אשמה כבדה(כגון בגידה).

ג. לבן הזוג קרה אירוע טראומטי.

ללא קשר לסוג האירוע, כמעט לכל אישה שנקלעת למצב הזה, יש רצון עז לדעת מה הן המחשבות שעוברות בראשו של בן זוגה. שאלות כגון למה הוא לא משתף? למה הוא לא אומר לי מה הוא מרגיש? למה הוא לא אומר לי מה לא בסדר? מטרידות בדרך כלל נשים במצבים מהסוג הזה.

 

4. אז האם התחושה הזו נכונה? האם הוא באמת מתרחק?

לא ניתן לתת תשובה חד-משמעית לכך. עם זאת ניתן להגיד, כי ב-99% מהמקרים שאישה מרגישה שבן הזוג שלה מתרחק ממנה, היא צודקת. הסיבה לכך היא פשוטה: אם אישה פונה לבן זוגה ושואלת אותו "למה אתה מרוחק", הגיוני שאם הדבר לא נכון הוא יגיד "אישה שלי אני לא מתרחק, אני אוהב אותך מאוד ואין לך מה לדאוג"(או משהו דומה עם חיוך). במרבית המקרים התשובה של בן-הזוג תהיה אחת מאלה "מה נפלת עלי עכשיו" "עזבי, אני לא מרוחק", "נו אין לי כוח לזה עכשיו" "הכל בסדר" וכו. תשובות כמו אלו שהובאו במשפט האחרון, מלמדות על ריחוק של בן הזוג, אפילו שמבחינה לשונית משמעותן שונה מ-"כן אני מרוחק".

 

5. אז מה עושים האם ניתן לדעת מה היא סיבת הריחוק?

קשה לדעת בדיוק מה היא הסיבה לריחוק, אך אפשר לנסות ולהגדיל את הסיכוי לזהותה. מאפייני ההתנהגות של כל אחת מהאפשרויות הן אלה:

א. בן הזוג רוצה לסיים את הקשר: לא יסתכל לך בעיניים, יריב איתך הרבה במקביל, יפסיק לנשק אותך באזורי התאהבות דומיננטים כגון לחי, מצח ועיניים, יפסיק לשחק לך בשיער, יפסיק להציע לך מסאג'ים, ינסה להתחמק ממפגשים איתך, ינסה להתחמק מלהביא אותך למפגשים חברתיים ועוד.

ב. בן הזוג עשה דבר שהוא חש עליו אשמה: יתקשה להסתכל לך בעיניים, יחשוב הרבה בסיטואציות אינטימיות שלכם, יראה פני בכי כשהוא איתך בלי לבכות (פנים עצובות במיוחד) ועוד.

ג. לבן הזוג קרה אירוע טראומטי: ישפיל מבט, יפסיק להשתתף בפעילויות חברתיות, יראה בדיכאון, ירצה לישון הרבה כשהוא איתך ועוד.

ההתנהגויות האמורות הן רק סממנים ולא מלמדות על דבר כזה או אחר בוודאות. אז מה הדרך הכי טובה לדעת? אם את מרגישה שהוא מרוחק ממך אל תשאלי אותו "אני מרגישה שאתה מרוחק הכל בסדר"?...אלא חבקי אותו כאילו את לא יודעת דבר ואמרי לו "אתה יודע שאני לצדך, אם יש משהו שמטריד אותך ספר לי ונתמודד איתו יחד לא משנה מה זה".

 

סיום

מקווה שנהנתן מקריאת התקצירון ואם אתן רוצות לדעת עוד, אתן מוזמנות לפנות במייל בשאלות. אם היה משהו לא ברור, שוב, אתן יכולות לפנות ל mansbarin@walla.com.

 

אז אילו טיפוסי גברים יש? למה הם מפחדים להתחיל איתכן? איך מזהים אם גבר אוהב? איך מזהים אם גבר משקר לך?מה הם לומדים שם בקורסי הפיתוי למיניהם?..... רוצות לדעת? הצטרפו גם אתן, עכשיו, לסדנת "קוד ההתתנהגות הגברית" הנפתחת בקרוב!! לפרטים נוספים mansbrain@walla.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב